perjantaina, toukokuuta 22

mysteerinka 2 - mitä mä harrastan

Jee pahimmat kokeet matikkaa lukuunottamatta takana. Sen kunniaksi tulin postailemaan teille taas - tällä kertaa kerron teille mun harrastuksista.

KUVATAIDE
Kuvistunneilla oon käynyt 11 vuoden ajan. Sen lisäksi piirreltyä on tullut kyllä aina kun mahdollista, varsinkin pienempänä olin jatkuvasti kynä kädessä. Tulihan sitä mm. oman huoneen tapettejakin koristeltua, olin tyytyväinen teokseeni mutta porukat ei ihan tykänneet mun luovuudesta.
Kuvis on mulle paras keino purkaa stressiä ja huolia. Joskus tässä heräsin yöllä ja oli semmonen fiilis että hakkaan pesäpallomailalla koko maailmaa päähän, joten otin sitten paperia ja kynän ja parin luonnoksen jälkeen pääsin takas nukkumaan.
Oon kehittynyt sekä piirtäjänä että maalaajana aika hurjasti ajan mittaan, harmittaa vähän että en voi ottaa mitään ennen - jälkeen kuvia koska kaikki vanhat työt mökillä ja mulla tuli kauhee hinku tehdä tää postaus nyt. Noh, voin vaikka tehdä joskus uuden version vanhasta työstä ja tunkea sen tavalliseen postaukseen. Suurin kehitysaskel varmaan tapahtunut just maalaamisessa, oikeestaan vasta viime vuonna aloin oikeesti kiinnostumaan maalaamisesta. Aiemmin oon kehittänyt vaan lyikkäritöitä, mutta nyt maalaaminen himottaa enemmän. 
Rakastan kuvista mun harrastuksista eniten ja toivonkin, että siitä tulis tulevaisuudessa mulle ammatti. Oon mä jo jonkun verran tilaustöitä tehnyt ja ansainnut pari lanttiakin. Jotta ei romaania syntys kuitenkaan, niin tässä jotain töitä mitä löysin kotoa!


MUSIIKKI
Oon aina kuunnellut jatkuvasti musaa, en herää aamulla ennen ku saan napit korviin. Lähes aina kun oon yksin niin kuuntelen jotain, kerroinkin jo tänne että musamaku on hirveen laaja. Oon aina tykännyt hirveesti laulaa ja ala-asteella soitin kitaraa, mutta jossain vaiheessa tajusin että meillä on piano kotona ja aloin harkkaamaan sitä. Viime vuonna Pyry sano että hei Inka nyt on korkee aika pyrkiä musiikkiopistoon ja sen tein. Pääsin sisään vaikka vähän ne mietti että oonko liian vanha.
Musiikkiopistossa siis nykyään laulan ja soitan pianoa + käyn teoriatunneilla. Oon kehittynyt pianon soitossa ihan älyttömästi ja ensvuonna saankin jo perustutkinnon paperit käsiini. Oon oppinut lukemaan nuoteista ja tekniikka kehittynyt tosi paljon, mutta välillä tulee rajat vastaan ja käsi pettää. Lihakset ei oo tottunut tommoseen rasitukseen joten kädet ei jaksa soittaa vielä kaikkea, mutta treenataan treenataan. Piano on mun mielestä hirveen kaunis soitin, jos haluun rentoutua niin laitan Spotista kuulumaan jonkun pianosoittolistan.
Laulutunneilla oon saanut laajennettua äänialaa, tällä hetkellä taitaa olla a-c³. Opiston kautta oon myös saanut paljon laulukeikkoja, soitetaan duona Pyryn kanssa, se säestää kitaralla ja mä laulan. Ensviikolla taitaapi olla viis keikkaa!


URHEILU
Aina oon treenannut enemmän tai vähemmän. Motivaatiot tulee yleensä semmosissa parin kuukauden puuskissa, eka treenaan hulluna ja sit vaan löhöön kunnes saan taas karseen treenifiiliksen. Tällä hetkellä oon löhökaudella, tosin lähinnä kiireen takia. Lisäksi välillä pakko pitää vähän paussia, mun kroppa on tosi herkkä menemään täysin lukkoon ja toi venyttelypuoli jää mulla usein turhan vähäiseksi. Välillä siis oon vaan niin tukossa että pakko skipata treenejä, alaselkä on pahin reistailija plus viimeaikoina rintalihakset on ollu niin jumissa että sydämeen pistänyt levossakin. Suurin ongelma mulla on kuitenkin ton syömisen kanssa, syön vaan karkkia enkä oikee mitään muuta. Pitäs kai yrittää enemmän sen suhteen.
Nyt oon eniten käynyt juoksemassa. Ennen aerobinen on ollut lähinnä pakkopullaa jota oon aina yrittänyt tehdä kun ei oo lunta, mutta nyt oon hurahtanut siihen aivan täysillä. Viimekuussa kävin monesti jopa neljästi viikossa juoksemassa. Mulla on rasitusastma joten flunssassa lenkille ei oo oikeen lähtemistä, mikä on vähän kurjaa.
Salilla oon käynyt (usein epäaktiivisesti) jotain reilu kaks vuotta. Tuloksia ei siis mitään hulluja oo näkyvissä, eikä se mua oikeestaan haittaa, en hae salitreeneillä semmosta lihaksikasta kroppaa vaan enemmän tiukkuutta. Ja siinä oon onnistunut. Eniten salitreeneissä houkuttelee josko sais tota bootyy pyöreemmäksi.
Sen lisäks käyn satunnaisissa jumpissa. Yritin alottaa bodypumppii aktiivisesti mutta usein tunnit peruttu tai mulla on jotain muuta sen aikaan. Kurjaa, se oli ihan hauskaa. Ainakin se askelkyykkyosuus oli ihan järkyttävän rankkaa. Nyt kiinnostas toi pilates mutta saa nähä!


MUUTA
Katon kyllä sen verran netflixiä että voisin luokitella sen harrastukseksi. Jos ootte kivoi voitte nakata jotain sarjoja koska katoin kaikki taas loppuun.
Kai tää bloggaaminenkin on jonkilainen harrastus? Aikaahan tää vie, varsinkin kuvien muokkaus on kunnon työmaa. Ihan hauskaa silti, että on joku mesta mihin voin nakata kuvia ja kertoa kuulumisia.
En tiedä. Mulla oli tähän osioon jotain mutta en kyllä muista. Luen? Pelaan pleikkaria? Syön fazerin sinistä? Nukun maratonipäiväunia? Otan selfieitä???


6 kommenttia:

  1. Miten oot saanu treenattuu sun jaloist noin kapeet? ja kauanko sul on menny suurin piirtein et sait sun vatsan tohon kuntoon ku nyt? :) ja viitiks viel nakkaa jotai treenivinkkei miten sais just kiinteytettyy kroppaa (lähinnä jalat pylly ja vatsa) ? näytät tosi hyvälle! ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en oo varmaan paras henkilö jakelee mitään treenivinkkejä, oon aina ollu tosi laiha luonnostaan ja ylävatsalihakset erottunu yläasteelta lähtien. Jalatki ollu aina kapeet, just päinvastoin yritän treenaa niitä vähän paksummiksi (lihaksikkaimmiksi). Jouluna tuli pari kiloo lisää ja se näky mahassa, tähän kuntoon pääsy kesti about 1,5kk.
      Sanoisin että syö puhtaasti ja käy salilla. Kyykkää!!
      Ja kiitos paljon!

      Poista
  2. body goals right there!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apuaaaaaaaa tää teki mut ihan kauhean iloiseksi, kiitos!

      Poista
  3. ihanaa et sul on intoo taas postailla useemmin ja jaksat kirjottaa tällee pitemmästikki ja juttuu riittää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin mukavaa ettei bloggaus oo semmonen rasite, että äh pakko ottaa pari kuvaa sisältä ja käydä tunkee tekstimpätkää että lukijat ei täysin katoa. Nyt tekis kokoajan mieli käydä koneella kirjottelee kuulumisia!
      Mukava että luet!

      Poista