perjantaina, joulukuuta 18

Italia - Bergamo

Voi jukra, olin ihan joulufiiliksissä - kuuntelin Michael Bubbléa, polttelin kynttilöitä ja jouluvalot päällä - ja sit avasin nää Italian kuvat. Katosi toi jouluolo aika nopeeta kun katteli vihreitä puita ja kaikki kuvat oli ylivalottuneita auringonpaisteesta. Kummiskin ihana muistella tätä reissua, varsinkin tätä Bergamon osuutta, joka mun mielestä oli matkan kohokohta.

Eli viimeinen päivä oltiin Bergamossa, tää Pyryn kaveri Manuel asui siellä joten majoituttiin vikaksi yöksi sinne. Ensiksi kierrettiin Pyryn kaa kahestaan, meillä oli kiire ja kauheen painavat laukut, joten kaikki mun kuvat oli ihan heilahtaneita. Maisemat oli kuitenkin todella upeat, pikkukatuja ja vanhoja taloja, pieniä putiikkeja ja paljon kasvillisuutta. Niin ihanaa, oisin halunnut katella vähän tarkemmin sitä aluetta. Piti kuitenkin juosta bussiin - ja juostiin muuten väärään bussiin. Ajettiin sillä kauan ja sit oltiin et eeeei nyt ei taideta mennä oikeeseen suuntaan ja kuski oli samaa mieltä. Se sit jätti meidät jonnekin tienvarteen keskelle _ei_mitään_. Rupes jo vähän kuumottaa ja autojakaan ei liikkunut, luojan kiitos vähän ajan oottelun jälkeen tuli bussi joka vei meidät rautatieasemalle, josta jatkettiin Alpeille.

Ja voi elämä sentään, mä rakastuin niihin vuoriin. En oo ikinä nähnyt mitään kauniimpaa! Manuel näytti meille sitä aluetta: käytiin yhdellä järvellä, syötiin gelattoo, haettiin pitsaa Manuelin äidin kahvilaan ja juteltiin paikallisten kanssa jotka heitti niin kummaa läppää ettei mitään rajaa. Illalla käytiin vielä semmosilla "festivaaleilla", en osaa oikein kuvailla mut siellä oli bändi ja paikalliset istuskeli, nuorille oli jotain ohjelmaa ja mekin pelattiin biljardia. Sit mentiin vaan nukkumaan ja aamulla lähdettiin viideltä lentokentälle.

Kuolemantanssi
Tää kirkko oli ihan uskomaton, ehdottomasti hienoin mitä oon nähnyt
Kävelin jonku ruusupuskan läpi....
Normi italialainen parkkeeraus
Haaaah en tiennyt minkä pitsan Manuel tilas mulle ja sit siin oli erilaisia mustekaloja ja rapuja ja simpukoita jne - ei siinä mitään, se oli yllättävän hyvä, mutta lopussa alko vähän tökkii meren maku
Ugh mulla oli kyllä kauheimmat allergiat koskaan ton reissun aikana

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti