keskiviikkona, helmikuuta 10

Mysteerinka 4 - mitkä mun tavoitteet on tälle vuodelle

Heipähei, nyt mä kerron mitä mä haluan saavuttaa mun elämässä tänä vuonna. Kaikki ei tosiaan oo siis mitään mikä tapahtuis varmasti, mutta näitä kaikkia aion yrittää ja osan saavutankin varmasti. Tänä vuonna mä aion/haluan:

1. Saada lakin. Kirjotuksista haluan mahdollisimman paljon laudatureita, tällä hetkellä taskussa on jo yks mutta vielähän sitä ois viidet kirjoitukset edessä. Kirjotin siis syksyllä terveystiedon ja nyt mua odottaa äidinkieli, pitkä englanti, pitkä matematiikka, lyhyt saksa ja psykologia. Matikasta ja saksasta en odota mitään huippuarvosanoja, koska ne ei oo mun vahvuuksia. Molemmista lähen tavottelemaan varmaan C:tä, saksaa en aio edes kauheena lukea kun kirjotan sen vaan lähinnä siks ettei tuntus ihan turhalta, että oon opiskellut sitä 8 vuotta. Matikkapäätä mulla ei oo niin paljoa että odottasin ees korkeita pisteitä, tosiaan toi C on ihan maksimi mitä tuun tod. näk. saamaan. Sit taas äikästä, psykasta ja enkusta ootan korkeampia tuloksia, L haaveena mutta veikkaan että eximiaa sieltä tulee.

Mitä mun pitäs tehdä....
.... mitä mä teen

2. Matkustella. Joo, oon köyhä opiskelija joten paljoa tuskin tuun reissailemaan, mutta ainakin jotain aion tehdä. Pieniä kotimaanmatkoja sen verran että Oulussa ja Rovaniemellä tulee varmasti käytyä useemman kerran, mutta sitten käyn varmaan myös Jyväskylässä siskon luona. Pääkaupunkiseudulla varmaan käväsen myös, toivottavasti ainakin pääsykokeiden toisessa vaiheessa. Ja kuka tietää, vaikka muuttaisinkin sinne jos napsahtaa opiskelupaikka. Sit pidemmän reissun teen Pyryn kanssa kesäkuussa, kun käydään Hollannissa. Saa nähdä mitä muuta keksin.


3. Saada opiskelupaikan. Okei, yliopistopaikat on nykyään niin mahdottomia saada että en uskalla toivoa ihan liikoja, mutta kovaa aion yrittää. Haen siis Helsinkiin luokanopettajaksi. Olis upeeta päästä kouluun, mutta himpskatti kun varsinkin PK-seudulla niin karseet vaatimukset. Yritetään yritetään!

4. Muuttaa. Tämä tosin on todella sidoksissa edellisen kohdan kanssa. Jos en saa opiskelupaikkaa niin en tiedä muutanko, voisin ehkä vuodeksi muuttaa Rovaniemelle mutta en tiedä onko järkevää jos en saa töitä. Iki-onnellinen olisin, jos pääsisin kouluun Helsinkiin ja voisin muuttaa sinne, aaaa. Toki kurjaa se, että Pyry menee armeijaan joten joutusin muuttaa sinne yksin. En malta oottaa että pääsen sisustamaan omaa kotia ja varsinkaan sitä että pääsen saman katon alle Pyryn kanssa.

5. Saada musiikkiopistosta päättötodistus. Tän tuun saamaankin, sen tiedän. Alotin siis 2014 lokakuussa pianotunnit, ja voi luoja nähköön että oon tehnyt töitä sen kanssa. Mutta hyvä niin, 3/3 saan sitten jo keväällä hoidettua. Biisejä harkkaan kokoajan, etenee mutta töitä on vielä paiskittava.


6. Treenata itseni (kesä)kuntoon. Jokavuotinen projekti, joka aina epäonnistuu. Viimevuonna mulla kyllä oli se kroppa kesäkuun alussa, mutta sitten lopetin ylläpitämisen ja noh niin, loppukesästä se oli jo kadonnut. Ja siitä lähti vaan alamäki kun täytin 18 ja läträsin siidereiden kanssa koko syksyn. Nyt oon päässyt ton vaiheen ohi ja tänävuonna aion olla paremmassa kunnossa kuin koskaan! Toivon todellakin, että kroppa on samaa mieltä, sillä nyt oon lepokuurilla alaselän kipujen takia.

Dieettiruoka on tylsää, mutta onneksi rakastan kanaa ja jasminriisiä yli kaiken!
7. Muuttaa mun tyylin kokonaan. Aion hakea klassisempaa ja ajattomampaa vaatetyyliä, mikä tarkottaa käytännössä koko vaatekaapin sisällön uusimista ja tyhjää lompakkoa. Täytynee panostaa laatuun eikä määrään. Semmosta shoppailua kaupasta kauppaan tuun kaipaamaan!

Ekana ostoslistalla jonkinlainen camel jacket, pikkumusta ja joku laukku. Korkkareita himoon myös, muttei ehkä ajankohtasin juttu.
Hmmmm, ei tuu nyt muuta mieleen. Nää on tämmösiä isompia kokonaisuuksia kaikki, ei mulla mitään tarkempia pikkutavoitteita oikeastaan edes ole. Tietty ois kiva vaikka voittaa lotossa, opetella kokkaamaan ja silittää viittätoista eriä kissaa, mutta ne jää nähtäväksi ja palaillaan vaikka vuoden lopussa tähän uudestaan!

2 kommenttia: